Senast uppdaterad: 200324

 
KUNDER, LEVERANTÖRER OCH ANDRA SAMARBETSPARTNERS
 
Vi har tillsatt en grupp som har till uppgift att leda och koordinera vårt arbete med den pågående Corona-pandemin. Vi tar situationen på stort allvar och arbetar proaktivt med förberedelser utifrån olika scenarier.
 
Vi följer kontinuerligt rapporter från svenska myndigheter och uppdaterar vår planering. 
Det kan därför finnas anledning för oss att ge mer information till våra kunder. Uppdateringar görs på denna sida.
 
Vårt absoluta fokus i arbetet ligger på att trygga våra medarbetare och upprätthålla servicen till våra kunder. 
 
Våra butiker är öppna som vanligt. Vi vill underlätta så mycket vi kan för våra kunder och kan erbjuda flera olika sätt att beställa och leverera dina produkter.  
 
- Handla i webshopen. Beställningar senast 17.30 levereras nästkommande vardag.
- Behöver du hjälp så är chatten på våra webbplatser öppen 8-16.00, du får svar utan att behöva sitta i eventuell telefonkö.
- Handla alla dagar i veckan, dygnet runt. Vi har 23 st 24/7-butiker runt om i landet. 
- Hämta vid eller i butik. Beställ i webshopen med hämtning i butik. Vi kan också, i mån av tid lämna din beställning utanför butiksdörren om du meddelar oss. 
- Vill du så kan vi även boka utkörning av din beställning med Jetpak. Ring oss om du vill använda den möjligheten.  
 
Vi vill också informera om försiktighetsåtgärder vi vidtagit för att bevara våra medarbetares, kunders, och leverantörers hälsa och välbefinnande. Dessa gäller från måndag 16 mars fram till 1 maj i nuläget.
 
- Vi följer noga de rekommendationer som kommer från Folkhälsomyndigheten (https://www.folkhalsomyndigheten.se/).
- Vi säkerställer kommunikation internt och håller alla löpande informerade om våra riktlinjer och instruktioner. 
- Vi har täta avstämningar med våra prioriterade leverantörer och uppdaterar vår tillgänglighet av produkter samt vidtar åtgärder för att minimera påverkan.
- Vi genomför inga utlandsresor enligt gällande myndighetsrekommendation.
- Vi deltar inte i några mässor eller andra event.
- Vi ställer in alla planerade kundaktiviteter och kundresor och vi bokar inga nya.
- Vi eftersträvar att hålla möten på Skype/Teams.
- Vi följer myndigheternas rekommendationer beträffande distansarbete.
- Vi ställer in alla planerade kundutbildningar i vår och leverantörers regi i våra lokaler.
- Vi serverar inte frukost i våra butiker. 
- Vi genomför inga leverantörsdemonstrationer eller grill-luncher och liknande.
- Vi utökar städningen på våra toaletter och i våra kök i hela vår verksamhet och tillämpar i övrigt mycket god handhygien.
- Vi ber våra kunder att använda 100% skanning i butikerna för att minska smittorisken. Om du inte skannat tidigare så hjälper vi dig igång. 
- Våra medarbetare uppmanas att hålla sig hemma om de har symtom eller känner sig sjuka.
  
Rexel Sverige