text.skipToContent text.skipToNavigation
false (Visa projekt)

Returer och reklamationer

 

Ta kontakt med din säljare på Storel, så får du snabb hjälp. Ha gärna order- eller fakturanummer tillgängligt.

 

Tänk på det här:

  • Returnerad vara skall vara godkänd av säljaren, obegagnad, i nyskick och i oskadat originalemballage.
  • Förhandsavisering om retur skall ske per telefon eller fax till vår säljare med angivande av order eller fakturanummer.
  • Säljare utfärdar returnummer som skall märkas på gods och leveranshandlingar.
  • Returer som inte avser felaktigt gods debiteras med 20 % returavdrag. Vid retur av inte katalogfört materiel tillämpas tillverkarens returbestämmelser. Synliga transportskador skall anmälas direkt till transportören i samband med mottagandet av godset. 

 

Returer som sker på grund av fel på varan, regleras först efter när leverantören gett sitt utlåtande.