text.skipToContent text.skipToNavigation
false (Visa projekt)
Vi änvänder cookies för att höja din upplevelse hos oss. Genom att stänga detta meddelande godkänner du våra villkor.
Choose your {0} division
Update Cart?

Changing division would affect availability and pricing of products in your cart.

Från 180101 är Storels leveransbestämmelser uppdaterade avseende reklamation&returer, se Leveransbestämmelser 2018.

Returer och reklamationer

 

Ta kontakt med din säljare på Storel, så får du snabb hjälp. Ha gärna order- eller fakturanummer tillgängligt.

 

Tänk på det här:

  • Returnerad vara skall vara godkänd av säljaren, obegagnad, i nyskick och i oskadat originalemballage.
  • Förhandsavisering om retur skall ske per telefon eller fax till vår säljare med angivande av order eller fakturanummer.
  • Säljare utfärdar returnummer som skall märkas på gods och leveranshandlingar.
  • Returer som inte avser felaktigt gods debiteras med 20 % returavdrag. Vid retur av inte katalogfört materiel tillämpas tillverkarens returbestämmelser. Synliga transportskador skall anmälas direkt till transportören i samband med mottagandet av godset. 

 

Returer som sker på grund av fel på varan, regleras först efter när leverantören gett sitt utlåtande.

 

Storels leveransbestämmelser 2017

Storels leveransbestämmelser 2018 (Gäller från 2018-01-01)

ALEM