false (Visa projekt)
Vi har uppdaterat vår integritetspolicy. Visa information
Update Cart?

Changing division would affect availability and pricing of products in your cart.

Please update your zip code for accurate availability information.
text.skipToContent text.skipToNavigation

Frågor och svar

Har du frågor så hjälper vi dig gärna, kontakta din Storelsäljare eller skicka ett mejl till info@storel.se.

 
Hur blir jag kund på Storel?
Vi är en elgrossist och säljer endast till registrerade företag. Klicka här för att registrera dig som kund och få både ett kundnummer och inloggningsuppgifter till Storel.se.
 
Hur får jag en inloggning till webbbutiken?
Behoven hos våra kunder varierar både när det gäller användare och vad man använder webbshopen till, därför är också varje ansökan unik. Detta är för att upprätthålla så hög säkerhet som möjligt över Internet. Inloggning och behörighet ansöker man om här eller så tar man kontakt med sin säljare.
 
Jag har problem med att uppdatera min APP?
Om du får ett felmeddelande eller om det inte går att uppdatera APPEN så rekommenderar vi att du avinstallerar APPEN och laddar hem den igen. 
 
Hur gör jag för att ladda hem APPEN?
Appen finns tillgänglig i Google Play eller App Store.
 
Klicka här för mer information och länkar till Google Play och App Store>>
 
Hur gör jag när jag har glömt mitt lösenord.
Du klickar på "Glömt lösenord" på hemsidan. Du får då ett mail med en länk att återställa ditt lösenord.
 
Kom-ihåg-mig.
Kom-ihåg-mig är satt till 30 dagar. Du loggar in dag 1 och öppnar där efter sidan/appen efter 15 dagar. Efter andra besöket startar tiden om och du har ytterligare 30 dagar på digatt använda sidan/appen igen utan att du blir utloggad.
 
Vad betyder förkortningarna i orderhistoriken? 
Order mottagen = Ordern är mottagen och behandlas av vårt ordersystem
KO reg = Kundorder registrerad och klar, orderbekräftelse kan skrivas ut
Senare lev = Order för senare leverans
O.bekr skr = Orderbekräftelse utskriven, dokument skapat med leveranstid etc 
P.l utskr = Plocklista utskriven, order plockas av vår personal
P.l kvi = Plocklista kvitterad, order är plockad och klar för leverans
FS utskr = Följesedel utskriven, godset är på väg till kund
Under fakt = Fakturering pågår
Fakturerad = Faktura skickad till kunden

 

 

Hur hittar jag produkter i Storels webbshop?
Du kan enkelt söka i webbshopen antingen genom att klicka dig fram i kategoristrukturen eller genom fritextsök. När du fritextsöker använder vi oss av en typeahead-funktion som ger förslag på kategorier, varumärken, produkter och sökord som innehåller det sökord som du börjat skriva. Det går även fortfarande att använda sig av Wild Card * för att utöka sökområdet.
 
Hur sent kan jag lägga en order på kvällen för att få leverans till dagen efter?
Beställning helgfri vardag före 17.30 ur vårt lagerförda sortiment levereras nästkommande vardag. Vill du försäkra dig om leverans av kabel grövre än 70mm2 och långgods, över 3 meter (kabelstegar, markrör, stolpar etc), beställ före 15.00.
  
Vad krävs för att jag på bästa sätt ska kunna använda webbshopen?
Vår webbshop är kompatibel med alla moderna webbläsare och mobila enheter. Vi använder cookies för att höja din upplevelse och vi rekommenderar att du accepterar användande av cookies för att få ut så mycket som möjligt av vår webbshop.
 
Är det lösenord kopplat till individ eller kan flera personer utnyttna det?
Varje lösenord är unikt och alltså kopplat till EN användare och samtidigt kopplat till de objekt som användaren ansvarar för. Användaren ansvarar för att användarnamn och lösenord förvaras så att ingen obehörig får tag på uppgifterna.
 
Kan jag se priser?
För att kunna se priser måste du logga in i vår webbshop. De priser som visas är dels GNP- pris (Listpris) men det går även att se det nettopris som gäller för dig som kund hos oss. För att se dina nettopriser måste du som användare ha den behörigheten. Eventuell ändring av denna behörighet görs av din säljare eller administratören på ditt företag.
 
Hur lång tid kan jag vara inaktiv i shopen utan att bli utloggad?
30 minuter, om du loggar in och är inaktiv, så loggas du automatiskt ut när du blir aktiv på sidan igen.
 
Kundvagnen töms efter 7 dagar
Kundvagn som inte använts (blivit utcheckad) töms automatiskt efter 7 dagar.
 
Hur gör jag om jag vill returnera en vara?
Du hittar information under Returer/Reklamationer, klicka här för mer information.
 
När leveraras varorna?
Om artiklarna finns på våra centrallager i Jordbro, Göta och Luleå kommer leverans att ske ordinarie leveransdag (är du inloggad kan du se vilket leveransdatum som gäller för varje produkt och även saldo för alla våra butiker), vissa avvikelser kan förekomma. Närmare information kan du få från den säljare som är ansvarig för dig som kund.

 

Välkommen till Storels webbshop - din elgrossist online

 

Fler än 10 000 elektriker och industrikunder handlar från Storel varje dag - den kompletta grossisthandeln för elmaterial. Här finns allt för elproffs. Storel är en elgrossist med fler än 40 år i branschen. Våra kunder omfattar elektriker, stora installatörsfirmor, byggföretag, fastighetsägare, automationsspecialister och stora industriföretag. Utöver vår webbshop tillhandahåller vi EDI-lösningar och Punch Out. I Storelskolan hittar du ett varierat utbildningserbjudande och på våra 30-tal kontor finns engagerade säljare för att hjälpa dig med alla frågor kring elmaterial. Vårt sortiment omfattar belysningkablarelfördelningsprodukter
strömställarsortimentindustrikomponentersensorerladdstolparsolpanelersmart hemteknik och värmeprodukter. Är du en registrerad kund kan du se dina priser och lagertillgänglighet direkt i webbshopen. Vi har 120.000 artiklar i vårt sortiment från kända varumärken som Schneider ElectricABBHagerGaroPM flexDrakaZebraBizlineGigamedia och många fler. Registrera dig som Storelkund idag.